"Dansbandsbrudar" på Tv4+

Vilken sommar det har varit!!!

Jag tror t.om att jag kan säga att detta är den bästa sommar jag någonsin har haft!

 

Turnéerna har rullat på...

Vi har haft många, otroligt roliga spelningar...

Härnösands dansbandsfestival hade premiär, och vädret och arrangemanget hade inte kunnat varit bättre...

Jag har fått göra min personliga premiär på Malungsveckan, som infriade alla mina förhoppningar...

Harmonin i bandet är på topp, och vi siktar ständigt, tillsammans, mot nya spännande mål...

Min familj har varit ner och hälsat på mig i Sundsvall...

Vi har varit tillsammans i Härnösand och Malung, och vi har även haft nån dag ihop i Stockholm.

Sammanfattningsvis så har jag, med andra ord, haft förmånen att få mycket kvalitetstid med mina nära och kära, och det har varit många roliga upptåg i goda vänners lag...

 

Men det som har varit mest spännande, är att jag har haft turen att bli utvald, som 1 av 5 dansbandssångerskor, som fått äran att medverka i ett utav Tv4+s stora höstsatsningar "DANSBANDSBRUDAR"!

Därför har jag haft ett tv-team som följt mig, både privat och i jobbat, under stora delar utav sommaren.

 

Dansbandsbrudar kommer alltså att sändas i Tv4+ .

Det kommer att visas from början på November och bestå utav 6 st program.

Jag skulle aldrig ställa upp i en dokusåpa, men däremot så tycker jag att det här är fantastiskt kul, att dom ville ha med lilla mig i denna DOKUMENTÄR, där dom fokuserar på att ge tvpubliken en inblick i dansbandsvärlden med allt vad det innebär...

Resor, upp- & nedpackning, förberedelser inför en danskväll, arrangörer, publiken, fansen, spelningarna och det privata livet.

 



Igår, Onsdag 25 Augusti, var jag i Stockholm för att vara med på Tv4-gruppens stora "screening", tillsammans med dom övriga medverkande dansbandssångerskorna Melissa i Zlips, Erica från Drifters, Emma från Face-84 och självaste Mona G.


Peter Jihde höll i den stora pressreleasen, där han tog upp den ena programledaren efter den andra, samtidigt som man fick se alla reklamsnuttar från alla olika program som kommer att visas, både på Tv4 och Tv4+, i höst.

Han intervjuade alla lite kort, och bara för att nämna några, så fick vi se b la Paulo Roberto, Felix Herngren, Carina Berg, Gunde Svan, Malou von Sivers, Linda Isaksson, David Hellenius och Sven Melander, så det ena skrattet avlöste såklart det andra, och jag kom på mig själv att känna mig ganska avslappnad trots nervositeten...

Men självklart kände man sig samtidigt väldigt väldigt liten!

Jag menar...

Där skulle ju jag också stå snart, tillsammans med dom andra "brudarna" och presenteras för första gången inför hundratals journalister, ovannämnda profiler och andra kändisar...

Då är man inte så kaxig...

 

 

 

Men Peter Jihde lyckades skapa denna avslappnade, familjära stämmning med sitt oerhört proffsiga programledarskap, så man höll ju iallafall inte på att dö av nervositet ;D

 

Tillslut var det våran tur att gå upp på scenen, och det gick jättebra :o)

 



Peter, Emma, Melissa, Erica, Mona G och jag

 

 


Simone från Eyeworks, Erik pressinformatör Tv4, Jag och Peter Jihde


Efteråt fick vi mingla med alla journalister, och det togs kort hit och dit, så jag har faktiskt ingen aning om,
av vilka :D

Tidningen "Får jag lov" var iallafall där och ställde lite frågor :o)

 

Sen var det dax för lunch tillsammans med Tv4s ledning och några av deras stora profiler.

Jag och Erica hamnade bredvid "Antikdeckarna" Pontus Silfverstolpe, Li Pamp och Elsa Billgren.            
Det var jättekul, eftersom dom faktiskt var väldigt intresserade av "Dansbandsbrudar"-konceptet :o)

Anton Glanzelius, programchefen för Tv4Plus, höll ett tal, och kunde knappt hålla tårarna tillbaka, då han berömde var och en av oss. 
Han var så stolt över allas insatser, och såg såklart fram emot Tv4s fantastisk höst...

För våran del blev det en snabb lunch, då vi skulle iväg och fota pressbilderna.
Strax före 16.00 var det klart, och då var det bara hemresan kvar...

Nu när jag skriver om detta, så går det sakta men säkert upp för mig, vad jag egentligen har fått vara med om...    
I skrivande stund så kommer det faktiskt några tårar...lyckliga sådana :´)    
Tänk att lilla, lilla jag från Kiruna, har haft turen att bli utvald till denna dokumentär, och med det fått träffa och jobba med ett riktigt härligt gäng människor i form av inslagsproducenter, tv-team, programsinformatörer och pressansvariga kring projetet. Och dessutom fått den här otroliga chansen att tillsammans med 4 andra, helt underbara "brudar" få bjuda in svenska folket bakom kulisserna på vårat jobb.
DET ÄR JU HEEEEEELT MAKALÖST ROLIGT!!! :o)

Tusen tusen tack för att jag får vara med <3

Pyzz pyzz


Kommentarer
Postat av: Mia Sarri

Älskade Lillan!

Du må känna dig liten i den stora världen, men du är stor i röst, hjärta och tanke. Du om nån har verkligen kämpat dig dit du är idag, utvald! Vägen har inte varit alldels spikrak och rosenröd, men genom en del snår och taggar har du pressat dig, din kropp och röst (inte alltid så hälsosamt ;o) ). DU HÖR HEMMA bland de största!

Önskar dig fortsatt lycka både privat och karriär!

Kram i massor.

2010-08-27 @ 10:54:15
Postat av: Lillan

TUSEN TUSEN OCH ÅTER TUSEN TACK MIA

för dina fantastiskt värmande ord <3

KRAMIZ

2010-08-27 @ 19:13:17
URL: http://lillanvestman.blogg.se/
Postat av: ramona

TUSAN går det på tv4+.... den har ju inte vi! aaaahh... jag som vill se!

2010-08-28 @ 09:54:59
URL: http://http://nordbergromlin.blogspot.com/
Postat av: Mona

Tänk att lilla, lilla du från Kiruna är så bra det är därför du får vara med om sånthär. Lycka till önskar vi från Arvidsjaur

2010-11-03 @ 11:54:54
Postat av: Lennart från ThorGörans och CarlGörans

Lillan, DU ÄR BRA. Sluta med jantelagen och var bara dig själv, du duger som du är, du är bra!!! (för att inte säga bäst)

2010-11-09 @ 09:03:25
Postat av: Lillan

Tack ska ni ha, Mona och Lennart :o)

Kramiz / Lillan <3

2010-11-09 @ 12:37:02
URL: http://lillanvestman.blogg.se/
Postat av: Catharina

Tack för en mycket bra dokumentärserie om Dansbandsbrudar.

Du och alla de andra är äkta och rörande rara på alla sätt.



Kul att äntligen få se tjejer i huvudrollerna, det är ni värda. Jag missar inte detta program.

2010-11-30 @ 17:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0