8 dagar till havs...

Just nu känner jag mig som en överkörd bäver, och jag låter som ett hundra år gammalt tröskverk :D
Jag har feber och hostar som en tok...
Men det är skönt att vara hemma ;o)

Jag kom hem idag vid 3 tiden, och har spenderat eftermiddagen med att bli uppdaterad om vad som har hänt under tiden vi varit på turné.
Kroppen är sliten, men det går nog över på en eller två dagar.
Vitlök ska ju vara bra när man är sjuk, så nu har jag vräkt i mig vitlöksfrästa räkor, vitlöksbröd och vitlöksmajonäs ;D
Kvällen kommer jag att tillbringa i soffan, sappandes mellan olika kanaler, och hoppas på ett snabbt tillfrisknande :o)

Båtveckan har varit bra.
Det gungade bara dom 2-3 första dagarna... Men jag hade ju Postafen så det gick ganska bra ;o)


På Måndag och Tisdag var det obligatorisk brandövning.

Vi har spelat mellan kl 17-18 och 21-02, så det har varit lugnt och skönt på dagarna...

Jag kom iallafall igång med träningen!!!
4 ggr besökte jag personalens egna gym, och konstaterade att det var ju bara hur skönt som helst :o)
Jag bestämde mig för att köpa gymkort så fort jag kom hem, men tyvärr så blev det ju inte så :o(
Nä...istället ligger man nu och är sjuk...Grrrr!!!
Typiskt!
Men gymkort blir det så fort jag frisknat till :o)

Dom 2 sista dagarna på båten var dock inte så jättekul...
Jag tål verkligen inte båtluften...
AC, torr luft och heltäckningsmattor är inte det bästa för sångstämman...
Framförallt inte när det blir så många dagar.
Jag blev tokhes och stämmbanden svällde upp.
Det var så svullet så det var svårt att andas.

I ett sånt läge fanns det ingen annan utväg än att ta till medicin.
Det är absolut ingenting jag rekommenderar, men ibland så måste man :o(
Det fick bli BetaPred (kortison) för mig...

Det brukar man få om man fått en allergisk chock.
Symtomen är densamma som vid heshet...
Halsen svullnar upp, och kortisonet tar ner svullnaden.
Jag kunde iallafall sjunga, och slapp lämna grabbarna i sticket...
Så nu ska det bli skönt med några lediga dagar :o)
Sen kör vi hela påsken igen ;D

Nu ska jag bädda ner mig framför tvn...
Vi hörs imorgon.
Pyzz pyzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0