Gotland...

I Fredags, vid 21 tiden, hämtade Danne mig med bussen...

Vi styrde kosan mot Gotland, för att spela där på Lördag kväll, och på vägen plockade vi såklart upp Krister och Jouni :o)


04.47 var vi framme i Nynäshamn...

Där väntade vi in färjan som skulle ta oss över till Gotland på Lördag fm.

Gotland...

För första gången i mitt liv :o)


Detta snygga ekipage skulle med samma färja som vi...

Väl på färjan, som tog ca 3 timmar, fick vi hitta på egna aktiviteter ;o)

Som att fota oss själva i fönstret ;D

Äntligen land i sikte...


Gotland ser nära ut på bra håll ;o)

Suder Country... Precis utanför Eke.


På Ekegården fick vi var sitt rum...


På Suder Country håller Sigfrid och Vanja till, och gården påminner om en mindre ranch i Texas... Där kan man se lite allt möjligt :o)


   
   
   

Stämningen var på topp när vi spelade, och jublet vi fick efter sista dansen går inte ens att beskriva!!!

Helt galet varm och svinkul!!!


Något svettiga ;D


Grabbarna fick var sin Gotlands keps och jag fick blommor :o)

Tack för ALLT Sigfrid och Vanja... Vi ses igen nästa år.


På Söndag morgon fick vi frukost på ranchen.


Sen drog vi iväg till Ljugarns strand...


Jag, Jouni och Danne i badkläder...


... Och här har vi Krister i sina badkl...(!!???) Hmmm...Nähäpp ;D


Vi spenderade iallafall 4 härliga timmar där.


   
    Mitt första officiella dopp i sommar ;o)


Väl hemma på ranchen, fick jag träffa denna urgulliga lilla kissekatten...

Behöver jag säga att jag inte ville lämna tillbaka den sen :p


 

Gulleplutt... Bara 6 veckor gammal...


Solen var på väg ner och vi tackade för oss...




Vi ville hinna till Visby för att ta en promenad innanför murarna innan det blev alldeles för sent.

Strax efter midnatt var vi där...



Krister spökade till sig :o)


Medeltids veckan var precis avslutad, men vi lyckades träffa några medeltids människor iallfall :o)

Tänk om man ändå hade haft 1 dag till på Gotland...

Det fanns många mysiga ställen, där man hade kunnat tänkt sig att ta ett glas vin, denna ljumma sommarkväll...


   

Det fanns en hel del partyfolk kvar i Visby...



... och här bjöds vi på en fönsterdans ;D

Efter en härlig långpromenad bland Visbys fina små gränder, bäddade vi ner oss i bussen.

Färjan som skulle ta oss tillbaka till fastlandet, skulle avgå strax före 09.00...


Nu har jag äntligen kommit hem, efter många, stekheta timmar i bussen... Skönt :o)

Men jag är otroligt nöjd över att äntligen ha fått uppleva Gotland, och jag ser redan fram emot att få åka tillbaka dit nästa år :o)


Just nu sitter jag och avnjuter ost, kex, vindruvor och lite vin tillsamans med Camilla och Linda :o)

 
Med blixt...                         Utan blixt...

Pyzz pyzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0