Trevlig kväll i Luleå...

Kvällen visade sig från sin bästa sida...

Boel (http://boellas.blogg.se/) hämtade upp oss strax före kl 18 och vi for hem till henne för att bli bjudna på middag.
Thomas Deutgen, ( http://www.thomasdeutgen.se/) som dom flesta, på senare tid, känner igen ifrån Dansbandskampens jury, är en mycket god vän till Boel, och han fanns också på plats i Luleå för diverse möten och P4 Dans.
Vi fick avnjuta en otroligt god middag, och skratten haglade :D
Den där Thomas är en riktigt rolig filur :D
Men det visste jag ju redan sen innan ;o)

Efter den trevliga middagen, for vi upp på stan för att gå på bio...

Vi har ju varit några gånger på bio nu på sista tiden, och jag måste säga att Filmstaden är en superbra grej!
Inbjudande lokaler, många olika filmval, popcorn, läsk, godis, ja dom har faktiskt allt man vill ha till en bra filmkväll :o)
Visst kan jag väl tycka att det är lite väl dyrt att behöva betala 95 kr för en biljett, men äh...

Vi såg iallafall en riktigt bra film!


Spännande från början till slut!

Jag satt, som alla andra, och frossade i popcorn och läsk och myste i bio mörkret...
Och nu kommer vi till det som jag tycker att Filmstaden har missat helt och hållet!

Där har man suttit i biosalongen, från 1 1/2 - 3 timmar och, som sagt, ätit massa gott och druckit en hel del läsk...
Så när bion är slut så känner man ( eller jag iallafall) att ett toabesök skulle sitta fint.
Men nej då...
Nu får man inte gå ut samma väg som man kom in, utan man måste gå ut genom det som i mina ögon ser ut som en nödutgång, vilket det också är...
Och vart hamnar man?
Jo, rakt ut på trottoaren på nån jäkla bakgata!!!
Det är ju inte klokt!
Och så verkar det vara överallt!

"Kom till oss och se en bra film. Köp popcorn och 2 liter läsk...
Sitt 2 timmar på arslet, och bli sen utsparkad genom nödutgången.
Gå sedan hemåt eller sätt dig i bilen/bussen och be till någon högre makt att du kan hålla dig tills du kommer hem!!!"

Kanske kan bli deras nya slogan?

Jag vill inte vara den som gnäller, men andra som jag, (ursäkta min detaljrika beskrivning...) med en liten blåsa, håller nog med mig.
Med dom priserna som dom tar både för biljetterna och snackset, så tycker jag att dom skulle kunna ha åtminstone 1 toalett vid utgången också.
Fast ett billigare alternativ skulle ju vara att faktiskt låta nån i personalen vara kvar, så att man får gå ut samma väg som man kom in...
Skulle vara intressant och höra hur dom har tänkt (eller rättare sagt, INTE tänkt) när dom gjorde som dom gjorde...?

Vi hade, trots min "nära explosions upplevelse" en mycket trevlig kväll.
MAX hamburger restaurang låg ju runt hörnet, så jag hann göra det jag skulle göra innan det var försent ;o)

Nu ska jag nog strax gå och lägga mig.
Kanske man skulle prova Jounis Yantramatta?
Vi får se, vi får se...

Pyzz pyzz

Kommentarer
Postat av: Mackan

Hejsan!

Då ska du se film på vårt fina Folkets Hus här i stan. Våran lilla filmstad med 3 sallonger. Där får man minsann gå ut samma väg man kom in.

2009-09-04 @ 23:29:16
URL: http://markuz.se/bloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0