Här och där (h)änder det...

Trots alla tråkigheter som hände i Kiruna, så var det ju ändå skönt att få "komma hem" några dagar...
Bara att få ha sin familj omkring sig är ju underbart.
Och, dessutom, att kunna koppla bort allt som har med förpliktelser att göra...

Min syster Linda och min mamma Maggan, jobbar i mammas butik i Kiruna som heter Mera Mode.
Där säljer dom Vero Moda, Jack&Jones, Vila, Only, Selected mm
För att slippa vara själv på dagarna, har jag åkt dit och lagt mig i soffan i deras fikarum...
Det bästa med det ,är att man då får sällskap av Lindas lilla voffsing "Diwa" :o)
Vi låg och gosade i timmar :D

Hemma hos Tommy (min lillebror) fanns hans lilla vofs, som varje morgon (läs em:D) väckte mig genom att bita mig i näsan :D
Man kan bara inte bli mer än lycklig med dom små liven :o)


Diwa & jag                                              Lilla Smilla

Men så på Lördag var det dax att åka till Malmberget/Gällivare för att spela på Konsum Malmfältens 100 års jubileum.
Jag hade stora förväntningar för en kanon kväll, och dom infriades med råge!

Peter Varg, en fantastisk illusionist, stod vid entrén och tog emot alla festfina gäster.
Innanför dörren fick dom varsin välkomstdrink till tonerna av ett piano...


Peter Varg                                                Anders Mattsson

Danne hade gjort ett jättejobb med utsmyckningen av lokalen och dukningen var väldigt fin.


Ballonger i tusental                                 Dukat var det här

Folk var på partyhumör, och medans 3 rätters middagen serverades, gick Peter runt bland borden och trollade.
Vi fick också se lite tricks, när han var backstage...
Det är helt otroligt vad bra han är!!!

Kvällens konferencier, Thomas Deutgen (Jury i Dansbandskampen & radiopratare på P4dans) sprang fram och tillbaka, men med full koll på läget.
Det han däremot INTE hade så stor koll på var sin sångröst :D

Vid halv 12 hade vi spelat ett tag, och folk var på riktigt bra humör.
Då passade vi på att ropa upp Thomas på scen, för att testa hans kunskaper, som den "dansbandsprofessor" han trots allt är... Men det var inte någon liten quiz om dansbandshistoria vi skulle ge som utmaning...nej nej nej!
Han skulle få framföra en duett tillsammans med mig!!!
Det var ju inte helt frivilligt han kom upp och sjöng "En dans i morgon solen" ...
Och jag förstår varför...Han kan nämligen inte sjunga för 5 öre :D

Men publiken jublade och jag skrattade, medans vi sjöng våran "kärlekssång".
Det var med nöd och näppe som vi tog oss igenom hela låten :D



Som sagt...
Det blev en riktigt lyckad kväll.

På Söndag spelade vi på alltid så mysiga och trevliga Bollsta Folkets Hus :o)

Idag kom jag hem vid 12 tiden, och solen sken...
Det fick mig att känna lite energi igen, och samtidigt hörde en kompis av sig och frågade om jag ville följa med och promenera, så jag hann knappt komma innanför dörren, innan jag var påväg igen :o)

Det var SÅÅåååååå skönt!!!
Snön lät sådär härligt som bara snö under skorna kan göra :o)
Vi gick runt Sidsjön.
Det var första gången, men absolut inte den sista!



Det var ganska mycket folk i rörelse runt hela sjön, men ändå var det så lugnt...
Där fanns en ankdamm, som tydligen är flitigt besökt.
Folk lämnar högvis med bröd där, i en låda, så att folk kan komma förbi och mata fåglarna.
Där fanns änder, hur många som helst...En svan, och flera andra fågelarter.
Men plötsligt kom det två stycken helvita !!!??? änder simmandes...
Finns det såna, eller är det en annan sorts fågel?


Det såg iallafall exakt ut som kritvita änder...Fick dock bara med en på bild...

Ja ja...nu ska jag strax glo på film, så vi får höras ;o)
Ha en trevlig kväll.
Pyzz pyzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0