Ibland har man tur ;o)

Det var verkligen svinkallt igår!

Jag gick i 190 påväg till Carro, för att inte frysa ihjäl.


Vi skulle träffas vid Ica Bergsgatan.

Som tur var så behövde jag bara vänta i 1 minut innan Freddan ( hennes kille) kom för att släppa in mig.

Brrr vad det var kallt...Jag hade knappt någon känsel i låren när jag väl kom in...


Vi slog oss ner i soffan och pratade, och efter en stund kände jag att jag hade tappat ett av mina örhängen...

Jag kollade om den fastnat i jackan, om den låg i soffan eller på golvet nånstans...

Men icke ...

Den var borta :o(


Ja ja, det var ingen dyrgrip, så det var ju inte hela världen.


Vi tog varsin drink och Carro gjorde sig iordning.


När taxin var beställd, gick jag ner lite i förväg...

Jag kände att jag bara måste kolla efter örhänget i trapphuset, och på gårdsplanen.

När jag kom ut gick jag samma väg som jag kommit...ner för några grusiga trappor och ner till Icas gårdsplan...

Och kan ni tänka er!!!???

Där bland snö och grus ser jag mitt örhänge!!!

Vad är oddsen???

Jag blev helt chockad...Helt otroligt!!!

Ibland har man tur ;o)


Lycklig över det lilla miraklet, åkte vi ner på stan, och hade det jättetrevligt på Daltons.


Idag har jag inte gjort nånting...

Klev upp och fikade lite, och sen har jag suttit vid datorn och lekt.

Tillslut kom jag mig för, att hämta in posten.

Jag tog på mig ett par tofflor och gick ner.

Precis när ytterdörren slår igen bakom mig, kommer jag på att jag inte tog med mig någon nyckel!!!


Man måste ha lägenhetsnyckeln för att komma in genom ytterdörren!


Där står jag i tröja, tunna mjukisbyxor och tofflor utan sockar!!!

Det är -16 grader!!!

Hoppas att någon av grannarna är hemma :D

Jag såg att det lyste hos Alex.

Jag ringde på...

Som tur var, var hon hemma...

Med porttelefonen kan man låsa upp ytterdörren inifrån lägenheten.

Jag förklarade, lite halvgenerad, att jag lyckats låsa ut mig när jag skulle hämta posten :D

Självklart släppte hon in mig...

Ibland har man tur...i oturen ;o)


I brevlådan låg det ett stort, brunt, vadderat kuvert...

Från min mamma...Det kunde jag se på handstilen :o)

Hon brukar skicka nån fin top då och då, men nu låg det något hårt i kuvertet...

Jag öppnade nyfiket...

I kuvertet låg det en hjärtformad ask med smultronhjärtan...

På asken stod det:

"Smultronhjärtan- Ett paket fullt med hjärtan från någon som håller dig kär!"

I brevet hade mamma skrivit:

"Hej lilla gumman!

Skickar en liten rolig present på Alla Hjärtans Dag.

Puss & Kram

Mamma"


Känslig som jag är, så sprutar tårarna på mig...av glädje :o)

Tack snälla mamma...jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var verkligen rart utav din underbara mamma Lillan att skicka dig smultronhjärtan! Hoppas att de smakade bra! Kram på dej vännen!

2009-02-26 @ 16:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0