Skepp Ohoj...

Står just nu med turnébussen utanför Scandic i Uppsala, och har ätit lite kvällsfika.
Vi klev av Viking Rosella idag, efter 2 dagar ombord.
2 riktigt trevliga dagar, med härlig stämning och många bekanta ansikten... bla Sten & Stanley.
Dom var påväg till Åland för att spela...

På Viking Rosella spelar man 4 x45 min, som är utspridda från kl 13.15 - 20.15, så igår kväll hann vi titta på första deltävlingen i Melodifestivalen...Vilken röra!!!
Ja ja...
Man kommer väl att fatta och acceptera även detta upplägg, så småningom...

Efteråt samlandes några från personalen nere i caféet för att spela Guitar Hero.
Vi var välkomna att joina, så det gjorde vi ju såklart :o)
Guuud vad jag skrattade :D
Dom hade trummor, bas och gitarr, och grabbarna som turades om att spela, var väl inga proffs direkt, men däremot var dom koncentrerade till tusen :D
Vilka miner :D
Ja jag skrattade så att käkarna värkte :D
När dom lessnade på GH, satte vi oss runt ett bord och spelade olika kortspel.
Det var verkligen hur kul som helst.
Det är nice när man får så bra kontakt med personalen.



När vi klev av båten, styrde vi som sagt bussen mot Uppsala...
Vi ska ombord på nästa båt, Viking Cinderella, imorgon, men vi hade ingen större lust att försöka hitta ett lämpligt ställe att stå på i Stockholm, så det fick bli Uppsala.

Väl framme, så vilade jag en stund.
Vaknade något snacks sugen efter ett tag.
Gick in på Statoil oc köpte chips, dipp och 2 filmer.

Filmen jag såg hette "Poseidon" och handlade om ett fartyg som överraskades av en jättevåg.
Fartyget slungas upp och ner och passagerarna gör självklart allt i sin makt för att fly undan vattenmassorna, lågorna och vrakdelarna i en upp-och -nedvänd värld...
Perfekt film att se när man själv är påväg ombord på ett fartyg...Eller? :D

Nu ska jag iallafall krypa ner under täcket och få mig en riktigt lång och härlig sömn.
Så vi hörs igen.
Natt natt och Pyzz pyzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0