Svordomar & svett :D

Jag är så stolt över mig själv :o)
Än så länge så håller energin i sig, och jag har varit duktig idag...igen.

Jag har länge irriterat mig på min cremevita plyschsoffa...
ALLT fastnar!!!
Minsta lilla fläck syns, och dessutom tror jag att soffan är "Dra till sig damm-aktiverad"

Igår på min promenad kom jag ihåg att jag faktiskt har en annan klädsel till den...
En cremebrun, melerad sak i kraftigt tyg.
Så idag tänkte jag att jag skulle byta den.

Det är ju jättebra med lätta, avtagsbara klädslar...
Och det är precis vad dom är... Lätta att dra av.
Det var verkligen jätte lätt.
MEN det står ingenstans, när man köper en ny klädsel, att det är tight, jobbigt, muskel- & tålamodskrävande att sätta DIT en ny klädsel!!!
Hoff!!!
Jag svor och blev alldeles svettig :D
Jag skulle ha filmat hela spektaket!
Ena sekunden var jag på baksidan... I nästa sekund stod jag nästan på huvudet på soffans framsida...
Jag fick använda hela min tyngd för att få ner det tighta tyget runt sittdynan, kuddarna och armsödet!
Jag blev fullständigt utpumpad, men nu är det gjort :o)


Före                                                           Efter

Så nu törs man bjuda hem sina vänner på ett glas rödvin igen ;o)

Nu ska jag laga renskav med Arlas Skogssvamp panna, svartvinbärsgelé och Tagliatelle...Mums :p

Ikväll blir det nog en sväng ut på puben tillsammans med mina vänner...

Vi hörs igen.
Pyzz pyzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0