Banta eller njuta beror på årstid ;o)

Till skillnad från igår, då jag fick massor gjort, har jag idag inte fått nånting gjort!!! :D

Jag sov läääääääääääääääääänge.
Gjorde nåt så enkelt som att värma krögarpytt till middag och sen satte jag mig framför tvn.

Jag har precis kollat på "Du är vad du äter" och det är ju ett bra program, som ska uppmuntra folk att komma igång med träningen och äta sunt...
Men jag måste erkänna att, när dom visar "allt onyttigt"  som folk har slängt i sig, blir jag jättesugen på nåt gott, sliskigt och onyttigt :D
Och det är ju inte bra...
Magen börjar bli ett bevis på det :s

Varje år ser likadant ut...
Varje år vid den här tidpunkten, så börjar man längta & tänka på sommaren...
Man inser att man vill gå ner några kilo, för att eventuellt kunna visa sig på en strand.
Jag siktar alltid att börja "mitt sundare liv inför sommaren" den 1 april.

Då börjar jag verkligen tänka på vad jag äter, hur mycket och hur regelbundet.
Jag börjar promenera längre och längre och fortare och fortare, för att förbränna så mycket som möjligt.
Solariet besöker jag 1 gång/vecka.
Jag brukar lyckas gå ner ca 8 kilo på 2 månader...Lagom då till 1 juni :o)

När sedan sommaren är här, njuter jag till fullo av glass, alla underbara grillkvällar, och en och annan kall öl, som jag bara dricker under sommarmånaderna.
Sakta men säkert går jag upp 4 kilo innan sommaren är slut.

Så i September börjar jag tänka igen...
Nyttig mat, solarium och promenader.
Nu laddar jag inför den tråkiga, långa, mörka och kalla vintern...men ser fram emot julen :o)
Och efter jul, njuter jag av god mat, och struntar i allt vad nyttigt heter...
Lite hull hjälper mig igenom dom kallaste månaderna :D

Så nu tittar jag på Criminal Minds på kanal 5, och äter baconchips :D

Bara några veckor kvar, innan ljuset, värmen och energin kommer...
Åhhh vad jag längtar!!!
Laddningen inför Beach 2009 är igång ;o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0