En ensam ros svajade i vinden...

Kl 11.55 satte jag mig på en buss mot Härnösand, och var framme 12.45.
Min chef Danne mötte upp mig i en hyrbil, modell Audi A3, från AVIS.
Vi skulle köra norrut...drygt 80 mil...

På Lördag ska vi spela på Konsum Malmfältens 100 år Jubileum i Malmberget, och Danne hjälper dom med arrangemanget, så han var tvungen att vara på plats några dagar innan.
Givetvis passade jag på att åka upp med honom, eftersom Malmberget/Gällivare bara är 11 mil ifrån Kiruna, där jag har min mamma & pappa, lillasyster & lillebror, övriga släkt & vänner.
Man går inte miste om tillfällen att åka "hem" :o)

Det kryllade av lastbilar och långtradare, och dessutom låg det nysnö på vägen, så vi kände lugnet. Åt lunch på Shell i Ö-vik, och middag på Sibyllas i Skellefteå...
Det kan man kalla riktig turnémat :D

Srax innan 23 kom vi fram till Stenbron, utanför Gällivare.

Eftersom det inte går något tåg den tiden på dygnet, till Kiruna...så hade jag frågat min lillebror Tommy, om han kunde hämta mig därifrån...
Detta innebar att han skulle få köra 22 mil T&R!
Men det var inga problem...klart han kunde komma :o)
Tack för det Pluttesnutt ;o)

Danne och ja var lite tidiga...
Plötsligt kom jag ihåg att det var ju här, vid Stenbron, som en oerhörd tragedi ägt rum så sent som i höstas.
En ung kvinna, vid namn Carolin Stenvall, anmäldes försvunnen.
Ingen kunde väl nånsin tro, att det som sedan visade sig ha hänt, hade hänt här!!!?

Jag förstod att det måste finnas någon sorts minnesplats upprättad av Carolins familj och vänner, så jag gick ur bilden och traskade runt, för att se om jag kunde hitta den.
Och där var den...

En ensam ros svajade i vinden.
Några gravljus stod på rad.
På en skylt, och på trädet intill, kunde man läsa:           


Carolin Stenvall                                      Här försvann
Du finns i våra tankar                            Carolin Stenvall 29 år
                                                                  12 September 2008
                                                                   Varför???

Med en klump i halsen, och tårar i ögonen, gick jag därifrån.
Så otroligt tragiskt!
I mina tankar, beklagar jag sorgen, till hennes familj och vänner.

Carolin...Vila i frid




(Läs om Carolins öde nedan)
http://www.nsd.se/NYHETER/ARTIKEL.ASPX?ArticleID=3990876

http://nyhetskanalen.se/1.1961?q=carolin+stenvall




När min lillebror, hans flickvän, deras hund & jag sedan fortsätte mot Kiruna pratade vi om vart världen är påväg...!
Ska man inte få känna trygghet nånstans...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0