En ny generation dansare :o)

Det e så himla kul när man får vara med från början...

Med nervösa steg, kom dom första ungdomarna in i danslokalen.
Armarna i kors, småspringande för att snabbt komma åt en stol att sitta på.
Några fler kommer in.
Nyfikna blickar.
Tjejerna sitter tätt intill varandra, och viskar om...Ja, säg det :D

Danne höjer trumpinnarna och räknar in.
Jouni spelar bas så det känns i bröstet.
Krister kör sitt intro på gitarren.
Jag tar ett djupt andetag och dom första tonerna fyller lokalen...där det sitter 6 st tjejer :D

Vi spelar på smygpremiären av ungdomsdanserna, som ska fortsätta hela våren i Bergsåker,
för högstadie- & gymnasie elever.

Ganska snabbt blev det dock en hel del på dansgolvet...efter viss påverkan av dom "vuxna" på stället ;o)
Men när det blev dax för bugg, så kom dom igång på riktigt...
Wow va bra dom var på att bugga!!!
Huxflux var den där osäkerheten borta, och dom blickade t om upp mot oss på scenen, och log nöjt :o)
Det var hur kul som helst!


I dansens virvlar                                     Martinez & Brobergz

Vi spelade från 19-21 och tog sedan en paus, då lokala ungdomsbandet Brobergz skulle bjuda upp till dans i 1 timme.
Dom har hajat grejen med dansband, så jag hoppas att dom fortsätter att spela, ta intryck av rutinerade band, lära sig dansbandens Do´s and Don´ts och hitta sin egen stil.
Keep the Dansbands vid liv ;o)

Vi fortsatte sedan, sista timmen, fram till 23.
Ungdomarna verkade supernöjda med kvällen, och vi fick många fina komplimanger och tummar upp innan dom gick hem. Det var verkligen imponerande att dom var så bra på att dansa.

Nåt annat som åxå imponerade på mig, var Andreas, 12 år, som jag dansade med tidigare under kvällen.
Skitduktig på att dansa, och inte ett dugg blyg!
Han surrade på och det kom fram att han mer än gärna sjunger...så jag ropade upp honom  efter paus och han sjöng "Stand by me"...hur bra som helst!!! Grabben var bara 12 år!!!


Andreas sjunger "Stand by me"

En ny generation dansare och dansbands stjärnor föddes ikväll :o)
Det e så himla kul när man får vara med från början ;o)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!

Se på fan, jag lyckades snoka mig fram hit också :) Det är inte mycket som undgår mig inte :D



Hoppas du har det bra!

Kram /Elin

2009-01-19 @ 21:48:10
URL: http://elinsofie.blogg.se/
Postat av: Nina Fyhr

Hej! Men så kul att du har börjat blogga du också. Nu har jag en till jag måste hålla koll på. Vi ses!

Kram

2009-01-21 @ 22:54:11
URL: http://ninasdans.blogg.se/
Postat av: Boella

Hallå där! Då kanske du hjälper mig med min design.. Haha. Vi ses på lördag i Malmberget! Kul ska det bli!

2009-01-22 @ 00:35:12
URL: http://boellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0