Vad är det som händer???

Ska man inte få känna trygghet nånstans...?

Så avslutade jag mitt förra blogg inlägg, och denna gång får jag börja med den!
Det är inte klokt...
Jag har inte riktigt smält det som har hänt, och jag vill nog inte skriva så mycket om det heller...
Men jag nämner det iallafall, så ni vet varför jag gör uppbehåll under helgen.

I Onsdags kväll hände 2 hemska saker i Kiruna.
På kvällen fattade Lomboloskolan eld, efter att, vad dom nu säger på nyheterna, 3 flickor under 15 år, vållat den...
Hela skolan brann ner till grunden.

På Onsdag natt fick min syster Linda och hennes kille Stefan ett telefonsamtal, om att deras kompis blivit knivskuren. Även min lillebror Tommy och hans tjej Victoria, kände honom.
Dom åkte iväg till sjukhuset, där några kompisar satt, men ingen visste hur allvarligt det var.
När offrets familj kom på plats, kunde dom bekräfta att han avlidigt av skadan...Blott 20 år gammal.

Jag vill inte spekulera i vad som har hänt  mellan dom två grabbarna, men det jag vet är att det hade med svartsjuka att göra... Flickvännen till gärningsmannen, har tidigare varit tillsammans med offret.

Med respekt för alla inblandade, önskar jag att inga övriga spekulationer kring detta, skrivs under kommentarer heller.
Vänligen respektera.

Trots alla tråkigheter, har förberedelserna inför helgens Snöfestival, varit i full gång.
Trots kyla och blåst, letade sig folk ut på Folkets Hus parkering kl 17.00 för att se invigningen.
Det folk ville se var ju givetvis Kevin (Idolvinnaren från Arvidsjaur ) som skulle uppträda.
Det var också av den anledningen jag stod och frös :o)
Han är ju bara så bra.
T om  Kirunas egne "Kung Bore" diggade med händerna högt över huvudet ;o)


Kevin & Kung Bore                                   Frusna Kirunabor

Imorgon Lördag ska Martinez spela på Konsum Malmfältens jubileumsfest i Malmberget utanför Gällivare.
Vi hörs igen efter helgen .
Välkommen åter
Pyzz pyzz

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej Lillan,trevlig blogg du har

Ha det så bra

Kram

2009-01-31 @ 16:15:53
Postat av: boella

Hej hej! Tack för igår! Nu har jag länkat till dig från min blogg som ikväll har genomgått en ENORM förvandling, thanks to Anna... Vi ses!

2009-02-01 @ 23:52:32
URL: http://boellas.blogg.se/
Postat av: Ramona

hallå där! hittade in här av en slump! verkligen tragiskt det du skrev usch....!

Här sitter jag hemma med min 4 månaders son och myser idag:)så man har all tid i världen att blogga och framförallt glo i andras...



På lördag är det dags att spela lite igen... då spelar vi på dansgala med sten&stanley här på Åland!



ha de gött!! kramar

Ramona


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0