Mina underbara dagar i Kiruna...

Jag vet faktiskt inte vart jag ska börja någonstans, för jag har haft det så himla bra dom här sista dagarna...
Det är så otroligt mycket kul som har hänt, så det skulle kunna bli en hel novell om jag skulle skriva allt :D
Så jag tror att jag låter några bilder med text, berätta...


På Torsdag anlände vi äntligen till Kiruna för att spela på Kirunafestivalens 10 års jubileum.
Danstältet stod klart i Järnvägsparken och utsikten var magnifik...
Här skymtar vi Kiruna gruvan i bakgrunden.


Torsdagarna brukar ju vara lite lugnare, så vi hade aldrig kunnat ana att det skulle bli så otroligt mycket folk som det blev... När vi räknade in första låten, så blev det ett muller av fotsteg och dansgolvet blev sprängfullt innan första refrängen.


Det blev en heeeeeelt fantastisk kväll!!!
Tack alla underbara människor som kom och förgyllde våran kväll :o)


På Fredag eftermiddag gjorde Thomas Deutgen en intervju med mig för P4 som sände direkt från Cityscenen.
Sen började min semester ;o)



Den började med att jag satt med min syster på hennes balkong och njöt utav det otroligt vackra vädret och utsikten... Luossabacken syns i bakgrunden...


Sen var det dax för Jerry Williams att äntra Kebnescenen...


3 generationer står och lyssnar på Jerka... Jag, mamma och morfar :o)
Jag säger som dom skrev i tidningen om Jerry W: "Gubben lever"
Han var skitbra!

Fredagen fortsatte i familjens sällskap, och jag, mamma, pappa, faster, min väninna Lisbeth och några andra satt i ett av öltälten fram mot små timmarna...
Det var riktigt trevligt.


Faster och pappa på verandan i Laxforsen...

På Lördag eftermiddag åkte jag och faster ner till Laxforsen för att äta middag tillsammans med mamma och pappa.
Vädret var lika fint som igår, och maten var jättegod.
Strax före 19.00 gjorde vi oss i ordning och for upp på stan.
Jag och mamma skulle se E.M.D och Måns Zelmerlöw innan jag skulle möta upp min kompis Anna.


E.M.D var skitbra...


Måns var grym...



Anna och jag...

Vi stod och lyssnade på Timbaktu, och jag säger bara... Vilket gung!!!

När dom hade spelat klart gick vi till artistpuben uppe på Ferrum.
Därifrån kunde vi se Ulf Lundell...



Och när man lyfte på blicken, kunde man se både gruvan, kebnekaise, ädnavaara och slalombacken...
Magiskt!!!


Anna...

Sen kom efterfesten igång på riktigt, och alla var där...







Festivalgeneralen Peter (längst till höger) tillsammans med Måns och Timbaktu...

Alla verkade ha såååå kul, och det var många olika blandninga av band som var upp och jammade på scenen...
Det bjöds på champange, snittar och givetvis renkött :o)
I lokalen bredvid hade vi en egen Dj som spelade hela kvällen.
Vi hade skitkul!!!

På Söndag var allting slut :o(
Nästan 45 000 människor kom till festivalen denna helg, och nu låg stan helt öde...
Det var bara dom som jobbade med att rigga ner scenerna, karusellerna och städarna som var kvar.
Nu längtar man redan till nästa år ;D

Söndagen blev lugn.
Jag, mamma och pappa satt i Laxforsen och mös, och grannarna hälsade på.
Vi satt och surrade till midnatt.

På Måndag sken solen fortfarande och Arne Bengan Bengtsson hämtade mig strax efter lunch.
Vi handlade mat och for sedan upp till hans stuga i Vakkakoski...


Jag :o)


Arne Bengan Bengtsson...


En av dom underbara vyer man kunde se från båten på väg upp till Vakka...


Givetvis blev det grillat :o)

Sen drog vi ut med båten igen för att fiska...


Som vanligt var det bara jag som fick fisk ;o)

-"Harr du fått harr?"
-"Ja det harr jag ;o)

Iof en ganska liten rackare, men vi grillade den iallafall lite senare på kvällen :o)


Jag gör en mini variant av "I´m the queen of the world"  från filmen Titanic...
(Jag vet att det ska vara "I´m the KING of the world, men det stämmer ju inte i mitt fall ;o)


Jag säger bara: Midnatts solen... Finns det nått vackrare?

Efter en härlig fisketur tog vi en liten nostalgi tripp, och kollade på en videoinspelning då Illbatta Boggie Band spelade på Ripan Rock för ungefär 15 år sedan...
Bengan spelade bas med dom.
Vilket gung!!! ;o)
Sen bastade vi, och strax innan vi la oss, passade jag på att fiska lite till från bryggan...
I bara morgonrock och "turban" :D


Tyvärr blev det inge mer fisk, men snacka om total harmoni...

Dagen efter var det bara att plocka ihop och ge sig av in till stan igen...
Jag skulle hjälpa mamma att inventera på hennes jobb.

Det var en trött, men otroligt nöjd Lillan som gick och la sig igår...
Så bra som jag har haft det dom senaste dagarna går inte att beskriva i ord!

Ikväll ska jag bjuda mamma och pappa på middag, och imorgon blir det att ta sitt pick och pack och sätta sig på tåget ner mot Sundsvall...
Då är det slut på ledigheten.

Vi hörs igen.
Pyzz pyzz
Lillan

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj så nostalgisk man blir när man ser bilderna fr Kiruna =) De är riktigt fint där uppe. Va roligt att de var så mycke folk oxå. Hur mår din tumme förresten? Håller ni på förgås i värmen? För jag gissar att ni har de lika varmt som vi har de här nere. Vi kanske syns på lörda på Skansen. Ha de gott. Kram

2009-07-02 @ 15:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0