En lååååång dag...

I förmiddags tog jag bort bandaget runt handen, för att känna efter hur tummen egentligen mådde...
Tyvärr så hade jag fortfarande väldigt ont, så jag beslöt mig för att kontakta läkare.

Men innan dess tog jag tag i lite pappersarbeten, och bokade färdigt resan ner till Sundsvall nästa Torsdag...

Vi spelar i Hällesjö imorgon Onsdag och sedan åker vi upp till min underbara hemstad Kiruna för att spela där på
10 års jubileumet av självaste Kiruna Festivalen :o)
Sen blir jag kvar där 1 vecka, eftersom vi har några semesterdagar då :o)
Det ska bli helt otroligt skönt!

Vid 15 tiden kom jag i väg...
Jag plockade upp Johan, för jag kände att jag ville ha sällskap med mig idag.
Sånt här brukar ju ta tid, och då är det kul att ha med sig någon att prata med ;o)

Vi åkte upp till akutmottagningen.
Där var det massor med folk, och väntetiden beräknades till ca 2 timmar...
Eftersom jag bara ville få klart för mig att ingenting var brutet kring tummen, så tyckte dom att jag kunde åka till vårdcentralens akutmottagning som skulle öppna kl 18.

Då passade vi på att åka ner till stan, och där köpte jag ett par skor och lite annat nytt, kul att ta på mig till helgens firande :o)

På vårdcentralen trodde dom inte att det var någonting brutet, men jag fick en remiss till röntgen för att bli helt säkra, så vi fick åka tillbaka till sjukhuset igen :D

Jag är verkligen inte bra på att bara sitta och vänta...
Speciellt inte när klockan passerat middagstid.
20.00 och jag började bli rejält hungrig :o(
Men när svaret kom, kunde jag pusta ut... Det var ingenting brutet :o)
Bara en kraftig slitning på ledbanden runt om...
Skönt!

Vi styrde kosan mot Restaurang Canton för lite sen middag...
och en välbehövlig sådan :D

Nu har jag kommit hem och måste börja packa väskorna...
Japp... Du läste rätt... Väskorna :D
3 st för att vara exakt!
En turnéväska.
En väska för vistelsen i Kiruna, och en för en miniweekend i Stockholm.
Varför så många?
För att allt går i ett nu i 2 veckor framåt...
Spelning i Hällesjö och Kiruna, semester 7 dagar, gig igen i Docksta nästa Fredag och Skansen på Lördag, miniweekend i Stockholm Söndag-Måndag och sedan spelning i  Kristianstad på Kristianstads dagarna...
Phu!!!
Men det ska bli hur kul som helst :o)

Så häng me ;o)
Pyzz pyzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0