Först kameran, sen datorn...

Jag har verkligen inte haft tur med dom materiella sakerna på sistone...
Först blev jag ju av med kameran och i Måndags så la min dator av!

Jag ringde supporten, och där sas det att dom hade problem med det mobila bredbandet.
"Ok" tänkte jag och kopplade ner den för kvällen, i hopp om att det skulle vara löst tills på Tisdag...
Men det var det inte :o(
Så jag trodde såklart att dom inte hade fått ordning på felet ännu, och satte mig framför tvn istället.
"Imorgon är det SÄKERT löst" tänkte jag, men började känna av lite irritation...
Jag får ju ingenting gjort varken på bloggen, våran hemsida eller nåt annat :o(

När det inte funkade på Onsdagen heller, ringde jag supporten igen.
Hon kunde inte hjälpa mig...(?)
Hon trodde att jag kunde ha 2 antivirus program istallerade, som kanske tog ut varann på nåt sätt, så jag
inte kom ut på internet.
Hon kom på en möjlig lösning, som jag kunde fixa på internet...
"Men hallå!!! Jag kommer ju inte IN på internet!!!"

Kontakta din återförsäljare, säger hon bara.

Jag trodde att dessa supportrar fanns till för att hjälpa oss, men det kunde hon då inte göra...
Så jag for iväg till kedjan som sålt datorpaketet åt mig.
Där fick jag lämna in datorn, och han sa att jag kunde hämta den dan efter, alltså på Torsdag, efter lunch.
Phu...det var ju skönt att det inte skulle ta längre tid tänkte jag, eftersom vi skulle dra på turné igen på Torsdag kväll.
Men när jag kommer dit igen efter lunch, så är han inte där, och han har INTE hunnit fixa min dator/internetuppkoppling...
Och hon som stod där kunde INTE hjälpa mig...
Så hon skickade iväg mig till dom som stod för själva abbonemanget...
DOM kanske kunde hjälpa mig.
Men nej...
Dom kunde inte heller hjälpa mig!!!

Vad är detta???
Är det ingen som har utbildning på grejerna som ska supportas eller säljas???
Heeeeeelt otroligt dåligt tycker jag!!!

Jag kan absolut inte mycket om datorer, men jag var iallafall beredd att försöka göra nånting, så jag ringde runt till några vänner och frågade om råd och hjälp.
Det fanns 1 som kunde göra ett försök, så jag åkte dit.
Tyvärr så gick det inte så bra, men han försökte iallafall...
Det är mer än vad dom tidigare nämnda gjorde...
Dom verkar inte ha nån som helst vilja att hjälpa folk som har problem med deras grejer...
Men sälja, det vill dom!
Men frågan är om dom ens vet vad dom egentligen säljer??!

Nu sitter jag i bussen igen, på väg på en veckas turné.
En av mina grabbar bad mig prova min dator med bandets usb modem, för att se om det kanske kunde vara själva modemet det var fel på...
Och gissa vad!!!
Det funkade!!!
Det är alltså en så simpel grej som att jag bara måste beställa ett nytt usb modem!!!
OCH DET KUNDE INGEN AV OVAN NÄMNDA PERSONER KOMMA PÅ!!!???
Jag säger då bara det...

Nåväl, här kommer nu en snabb resumé om vad jag gjort i veckan:


Jag har fått sitta och njuta på min balkong...


...och tittat ut på dom blommande träden :o)


Jag har fått nya slingor och klippt upp håret hos Helen Thomasson
www.spaze.nu



En mås gjorde en usväng och sket ner mitt köksfönster i farten :D

Camilla, Johan och Linda som var på middag hos mig, skrattade så tårarna sprutade :D
Ha ha ha :D
Det var en "skitkul" avslutning på en mycket trevlig middag ;o)

Nu drar vi som sagt på turné och blir borta tills på Onsdag.
Vi ska spela i Boden, Kramfors, Moliden och Järvsö.

Ha en trevlig helg
och ett stort grattis till alla som tagit studenten :o)

Pyzz pyzz


Kommentarer
Postat av: Markus

Hejsan!

Ja i bland förvånas man över supportavdelningarna.

Men tur att du har "dina grabbar". Tur att vi grabbar finns =) Ha det gott och ha det så fint i sommar så dyker vi kanske upp när ni minst anar det.

2009-06-12 @ 10:26:33
URL: http://markuz.se
Postat av: Boella

Datorn och bilen, två grejer som gör att man är beroende av andra... Det behöver väl i o f s inte vara helt fel. Du passar jättebra i rakt hår! Ha det bra!

2009-06-13 @ 19:46:03
URL: http://boellas.blogg.se/
Postat av: Kenta

Så fin du är på bilden!

Nya frisyren blev jättebra och du är sötare än någonsin! :)

Puss och kram på dig!

2009-06-29 @ 12:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0