Kameran är borta...

Det var ingen rolig upptäckt jag gjorde idag...

Vi stannade till några timmar på EuroStop i Jönköping idag, för att duscha, äta och fördriva tiden lite...
Chefen passade på att fixa till sig hos frissan.
Mitt emot frissan fanns en stor skobutik och jag hittade dom skönaste skorna jag nånsin haft på mig!
Och så var dom riktigt fina dessutom :o)
Men dom var, i mitt tycke, ganska dyra...
Jag har aldrig lagt ut mer än högst 400 kr på ett par skor, och dom här kostade 799 kr!
Trots det så kunde jag verkligen inte lämna dom...
Jag var bara tvungen att köpa dom.
Nu hoppas jag att min söta rara pappa kanske kan bidra med liten slant här efter helgen ;o)
Då skulle det kännas lite bättre ;o)
Men jag ångrar absolut inte att jag köpte dom, för dom är verkligen grymt sköna :o)

Och det var när jag, tidigare idag, skulle knäppa kort på dom till bloggen, som jag upptäckte att kameran var borta :o(

Igår, när vi riggade ner våra grejer på Viking Amorella, så hade jag ställt mina väskor vid sidan av.
När Shanes (dansbandet) kom in i danssalongen med sina grejer, råkade dom tydligen välta omkull min väska, som stod lite dumt till.
En av mina grabbar såg dock detta, och plockade upp min väska och ställde tillbaka den.
Och det måste ha varit då som kameran åkt ur väskan.
Jag ringde till båten idag, men dom hade inte fått in någon kamera...
Trots att danssalongen var stängd för städning just då, så hade dom inte hittat den...
Very strange...
Dom har kanske bara lyckats skjuta in kameran i ett hörn under bänkarna med dammsugarn och sen har någon annan oärlig människa hittat den senare på kvällen...
Hur som helst...
Det är inge kul alls när man blir av med något :o(
En kamera går ju att köpa ny, men dom bilder man tagit, kommer ju aldrig tillbaka...

Fram mot eftermiddagen åkte vi in till Jönköping, för att äta middag.
Vi hamnade på ett Asiatiskt ställe precis mitt emot Västra Torget.
Det såg inte mycket ut för världen, men vilken mat!
Bla så hade dom världens godaste vårrullar!
Deras "Sussi" gick inte heller av för hackor...
Servitören kunde inte säga sushi, så han sa Sussi hela tiden :D
När vi fick maten sa han:
"Smaka muntid"
Ha ha ha :D
Gulligt :o)
Ett till gott skratt fick jag mig när jag skulle besöka toaletten...
Där fanns denna skylt:



Kanske inte så kul i sig, men när den sitter på INSIDAN av toalettdörren...
så är det faktsikt riktigt kul :D
Man vill ju knappast sitta med dörren öppen, när man är där inne ;o)
Ha ha ha :D

(Jag vet att det är tänkt att man ska läsa den på vägen ut, men det är inte lika roligt ;o)

Mätta och belåtna, gick vi till Filmstaden.
Vi köpte varsin biljett, läsk och popcorn (storlek stoooooor ;o)
och såg "Wolverine"


Riktigt bra, tycker jag...

Efteråt gjorde vi det obligatoriska stoppet på macken, och inhandlade frukost.

Nu ska jag sova, för imorgon blir det en lång dag...
Vi ska rigga upp redan kl 13.30, för 15.00 blir det mat med personalen och sedan börjar nationaldagsfirandet kl 17.00.
Vi spelar omlott med ett annat gäng dom första timmarna, och sedan avslutar vi dom sista...
Så...


JAG ÖNSKAR ER ALLA EN UNDERBAR NATIONALDAG

Själv kan jag fira dubbelt...
Detta är nämligen inlägg nr 100 för mig :o)
Pyzz pyzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0