Brandmän, dans, byafest & Gala med guldkant...

Hur mycket kul kan man ha på ett par dagar!!?
Uppenbarligen hur mycket kul som helst ;o)
Så kul så att jag inte har haft tid att blogga...Sorry ;D
Men här kommer en resumé...

Sist jag skrev, var vi i Sälen för att spela på Högfjällshotellet.
Det blev en riktigt het kväll ;o)
Mycket folk och drygt 200 brandmän...Nice ;o)
Sälen har verkligen lyckats med sina Onsdags danser.

Jag var hemma sent på eftermiddagen på Torsdag, så jag hann bara äta middag, duscha och fixa mig iordning, innan det var dax för ett litet rep tillsammans med mina grabbar...


Krister & Jouni

På Lördag var det ju dax för BIWA Galan, och vi hade fått i uppdrag att sätta ihop nåt kul akustiskt, som vi skulle framföra på Gallerian IN mellan 12-14 på Lördagen...Så det var ju till att repa in nåt kul då ;o)

När vi äntligen lyckats hitta på nåt bra, så var det dax för mig att dra mig till Aveny...
Jannez orkester skulle spela.
Det var helt ok med folk, och jag fick dansa en hel del... Kul!!
Några kompisar slöt upp i slutet av kvällen, så vi blev sittandes i Rockbaren tills dom stängde!
Den natten sov jag som en stock :o)

Dan efter, på Fredag, plockade grabbarna upp mig med bussen.
Vi skulle spela på en privat fest i lilla Skule...Sörbygdegården.


Sörbygdegården                                     Den glada festkomitén

Jag säger bara: Vilket mottagande vi fick!!!
När vi kom fram stod dom på trappan hela gänget, med stora leenden :o)
Sen blev det kramkalas :D
Dom sa att det här var det största som hade hänt Sörbygdegården sen Trio med Bumba var där -78!!!
Ha ha :D
Sånt är ju alltid kul att få höra :o)

Vi blev bjudna på fin mat och dom frågade hela tiden om det var nåt vi saknade...
Men vi var bara hur nöjda som helst!
Ca 120 glada människor, förgyllde våran kväll, och som det verkade så var dom också väldigt tacksamma att vi ville ställa upp och spela på deras byafest :o)
Ett stort tack från oss och ett jättegrattis för en lyckad fest till Ann, Anna, Annika, Helen och Lena!!!
Vi kommer gärna nästa gång också ;o)

Så var det äntligen Lördag!



Vi hade ett fullspäckat schema hela dagen...och jag har tagit en massa foton ;o)
...så jag tror att jag redovisar denna dag i form utav bilder...


Vi var på plats kl 10.00 för att börja rigga upp...


Det var grejer och folk överallt :o)


Alla band framförde några akustiska låtar på Gallerian IN mellan kl 12-14...


Trolldansarna fanns också på plats.

Kl 14 for vi upp till Folkets Park igen, för att äta lite lunch...


14.30 höll Ingela & Patrik (som lanserat & producerat Takida) i en lite work shop
där vi diskuterade dansbandsbranchens styrkor och utmaningar...
Finns det lösningar på dom problem som finns?
Hur lockar vi ut nytt folk på danserna?
M.m m.m...
Det var väldigt intressant, och det som var riktigt bra, var att det också fanns representanter som arrangörer, dansare, eldsjälar och media på plats.


Sen var det dax att piffa till sig inför middagen...

Vi samlades i ett konferansrum, där vi givetvis trodde att vi skulle serveras någon sorts buffé...
Men nej då...
Ingela, (våran manager) som höll i hela BIWA Galan, hade en överraskning som hette duga åt oss!!!
Hon bad oss följa med en trappa upp...
Hon öppnade en dörr, och där...Mitt på Tonhallens stora scen, var det uppdukat på stora runda bord!
Vi bara gapade :D
Det var jättefint!


Jag som vill ha ryggen fri, skyndade mig att sätta mig längst bak i lokalen :o)
Men tji fick jag!!!
När vi satt oss till bords, öppnades ridån upp, och bakom mig uppenbarade det sig en hel ensamble :D


Där stod World Wide Orcestra...och jag satt inte längre längst bak i lokalen, utan längst fram :D

När vi fått in varmrätten, fick vi mer underhållning...


Kalle Gunnarsson & Mathilda Åström hade fått i uppdrag att tolka 1 låt av varje medverkande band.
Jag tror inte att ett öga var torrt!!!
Kalle...vilken gitarrist!!!
Och Mathilda sjöng helt fantastiskt!
Tusen tack för eran kanonfina tolkning av våran "Jag saknar ord".

Kvällens andra överraskning var att Ingela delade ut BIWA Guld 2009 i form utav pokaler.
Hon nominerade olika människor i olika kategorier...
Melissa i Zlips fick pris för "Årets outfit"
Motiveringen var att Melissa, på deras senaste affisch, var iklädd...absolut ingenting!!!
Hon hade inte en tråd på kroppen ;D
Det enda hon hade på sig var en helkroppsmålning!

Jag fick också ett pris... "Årets Diva" :D
Jag ... Diva???
Men det var lite de som var grejen :D
Hon lyckades iallafall presentera en fin motivering:

"Lillan var den enda under Dansbandskampen som dissade SvTs make up artister, och tog med sig sin egna stylist ;D
Hon berättade också för mina söner, Elof & Albert, som var med på turné för ett tag sedan, att "Lillan jagar inte killar...Killarna får jaga mig" ;D
Och så har hon ju en egen blogg också..."


Så efter den fina motiveringen, tog jag stolt emot min pokal ;o)
...och får väl i fortsättningen försöka leva upp till min nya titel ;D

Elof, Ingelas yngsta son, fyllde år denna högtidskväll, så självklart sjöng vi för honom :o)


"Ja må han leva uti hundrade år. Hurra hurra hurra hurra" GRATTIS!!!

Innan vi avslutade den fantastiska middagen, gick jag upp för att tacka Ingela, å allas våra vägnar, för hennes engagemang, hennes glädje som hon sprider runt om sig, för hennes vänskap och givetvis för att hon lagt ner så otroligt mycket jobb bakom denna BIWA Gala, som hittils hade varit helt klockren!
Jag överlämnade en stor bukett, som alla vi 6 band samlat till...
Vi hade ju tänkt köpa en present också, men Ingela hade ju sett till så att vi inte haft en ledig minut på hela dagen, så vi fick överlämna pengarna kontant istället, så får hon spendera dom som hon vill ;D


STORT TACK INGELA!!!
DU LYCKADES VERKLIGEN SÄTTA GULDKANT PÅ HELA GALAN!!!

Sen kom dansen igång.
Men som den diva jag är ;o)
så hade jag bestämt med min sponsor Helen Thomasson från spaze.nu
att hon skulle komma och hjälpa mig med håret :o)


Tack för hjälpen Helen!
Du är bäst ;o)

Det blev en helt fantastisk kväll!!!
Mycket folk, och härlig stämmning.
Och dansa fick man också göra :o)
Tyvärr hann jag inte ens dansa med 1/3dje del av alla jag ville dansa med :o(
Men det får jag säkert tillfälle att göra nån annan kväll ;o)

Tack till Svänssonz, Zlips, Kindbergs, Shake och Titanix för en kanonkväll!
Och tack också till publiken, Ingela och alla andra som haft ett finger med i spelet ;o)

Fler bilder kommer förhoppningsvis om några dagar ;o)
Håll utkik efter titeln "BIWA Bilder"

Nu ska jag fortsätta att njuta av min "segarmåndag" :D
Vi hörs.
Pyzz pyzz

Kommentarer
Postat av: Kenta

Gud så skoj det var! En helt underbar dag!

Och pricken över i var din insats för att hedra och belöna Ingela för en fantastisk tillställning...

Ett fint tal höll du också. Du är en klippa!

Hoppas vi ses snart igen...

kramas

2009-03-23 @ 21:05:40
Postat av: Ann

Grattis gumman till priset!!Vad gulligt du skrivit o gjort om vårt partaj!(sörbygdegården)Ni verka haft full fart denna helg ser jag!Take care!Pöss pöss /Ann

2009-03-24 @ 15:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0