Sverige, Finland & Norge...

Ena sekunden är man i Sverige, och nästa i Finland...
Endast en bro skiljer dom båda länderna åt.
Det är ganska häftigt faktiskt.
Det är nästan så att man tydligt kan se, och ta på gränsen :o)
Men det som är det tydligaste tecknet  på att man kommer in i ett annat land, är ju att alla skyltar ser helt annorlunda ut...
Plötsligt förstod man ingenting!
Man blev fullkomligt vilsen :D

Vi skulle spela på Stadshotellet.
Där var det otroligt mysigt.
Strax innan vi skulle börja spela, reagerade vi på att folk stod och rökte vid baren!
Det såg såååå fel ut :D
Tänk vad fort man glömmer... eller rättare sagt, rättar sig till nya regler ;o)

Det blev iallafall en trevlig kväll, men jag kände mig lite dum varje gång jag pratade och presenterade låtarna, eftersom jag inte visste om publiken överhuvudtaget förstod vad jag sa :D
Men dom hade ju bokat ett svenskt dansband, så det var det dom fick ... all the way baby ;o)

När vi åkte därifrån, passerade vi en gigantisk vägskylt med reklam.
Döm av vår förvåning när våra trynen dök upp framför ögonen på oss :D



Bara några 100 meter bort, dök det upp en till...


Fränt ;o)

Nu hade vi iallafall en lång resa hemåt.
Jag bönade och bad grabbarna att vi (läs dom) skulle sträckköra dom dryga 60 milen, för att jag så gärna ville hinna hem till kl 13.30 och se reprisen av eurovision song contest...
Ja, jag är ett stort fan av melodifestivalen ;o)
Trots att jag tyvärr visste att Sverige inte hade vunnit (pga att en av mina sambussar "lyckades" försäga sig) så ville jag iallafall se den.
Själv var jag väldigt noga med att inte gå in på internet, svara i mobilen, eller läsa tidningen för att inte få veta vem som vunnit...
Jag gav mig sjutton på att hålla mig vaken så länge jag orkade, för att hålla sällskap med den som körde.
Grabbarna ställde ju upp och sträckkörde, så det var väl det minsta jag kunde göra.
Danne körde först, till Piteå.
Sen körde Krister till Umeå.
Då var klockan 08.30.
Jag var fullkomligt svimfärdig!
Jag var sååååå trött!
Jag väckte upp Jouni, som skulle ta över ratten, och gick in på Shell för att köpa en kopp kaffe åt honom.
På vägen ut råkade jag titta mot tidningsstället...
Snabbt som tusan vände jag bort huvudet, då jag kom på att dit skulle jag ju inte titta!!!
Tror du inte på f-n att jag, bara på en halv sekund, lyckades registrera en hel j-vla mening!!!

"Hon är den hemliga kärleken i Norges segerlåt"

Ursäkta ordvalet, men
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan va irriterande!!!

Här hade jag verkligen planerat hur jag skulle hålla mig ifrån resultaten, och så faller jag dit i en halv sekund, bara för att jag skulle vara snäll och köpa kaffe till Jouni...
Ja ja... Vad ska man säga?
Man måste nästan skratta åt det hela...
Men bara nästan ;D

Vi var hemma vid 12.
Jag tog bilen och hämtade min kompis Johan...
Han hade också, ofrivilligt, fått veta vem som vunnit :D

Jag hade ingen speciell favorit, men Norge fanns iallafall med bland mina topp 5.

Efteråt promenerade vi iväg på affären och handlade lite mat.
Vi plockade ihop en picknick korg, tog med oss grillen och satt sen i solen och njöt fram till halv åtta.






Gott gotti gott gott :o)

Idag , efter 12 välbehövliga timmars sömn, vaknade jag och kände mig pigg och energisk.
Jag packade upp turnéväskan, städade, diskade och lagade sen en gourme middag.
Sen såg jag fram emot en myskväll framför tvn.
Men mjölken var slut, så jag promenerade iväg till macken där min vän Camilla jobbar, och handlade kvällsfika...
Då fick jag ju träffa henne en liten sväng också :o)

Nu har jag sett några av mina favoritprogram, så nu kan jag äntligen gå och lägga mig :D

Vi hörs igen.
Pyzz pyzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0