En kämpig helg...

Det blev minst sagt en kämpig helg...
Halsflussen fick sällskap av feber, hosta och alla tänkbara tillbehör :o(
Jag kan säga att om jag hade haft ett "vanligt" jobb, så hade jag absolut stannat hemma, men det är inte ett alternativ i vårat yrke.
Man ska vara riktigt sjuk om man ställer in.
Det är ju inte så att man kan ringa ut någon annan på jobb om någon av oss blir krassliga...
Vi är otroligt beroende av varann.
Om man skulle bli såpass sjuk så att man ställa in, blir det ju att dom 3 resterande i bandet också måste"ställa in" mot sin vilja, och dessutom gå miste om inkomsten...
Företaget blir lidande, arrangören sätts i skiten och står där utan orkester, vilket betyder att den personen, på kort varsel måste hitta en annan orkester.
Dom som sedan planerat att komma och dansa till just oss, blir ju såklart också besvikna...

Jag hoppas verkligen att jag ska slippa en sådan situation...igen!!!
För visst har det hänt.

Vi kom iallafall hem i Söndags, och jag får nog vara nöjd med helgen trots omständigheterna.
Rösten höll och jag stod på benen, så det gick ju jättebra :D
På kvällen fick jag besök av Linda Ö och Johan...
Chips och Yatzy... Yeah ;o)

Måndag och Tisdag har jag tagit det superlugnt, så nu mår jag ganska bra :o)
Imorgon är jag nog helt frisk...hoppas jag ;o)

Pyzz pyzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0