Härliga vardag...

Eller???

Jag fick ju vara hemma några dagar i början på veckan, och det var ju som sagt ett bra tag sedan...
Planen var att göra så lite som möjligt på så låååång tid som möjligt, men man inser ganska snabbt att det inte är genomförbart :D
Alla vardags sysslor som man varit tvungen att lägga åt sidan när man varit borta, växer och är i stort behov av att ryddas bort så fort som möjligt :D
Men jag tvingade mig själv att ta 1 dag då jag inte gjorde nånting, och det blev Måndagen...
Tisdag och Onsdag och ägnade jag mig till att städa, packa upp alla resväskor, tvätta kläder, betala räkningar, lämna in skor hos skomakaren, göra lite ärenden på stan, umgås med vänner och kolla på Idol :o)
Än så länge har jag ingen glasklar favorit, men det är många som är riktigt bra!

På Torsdag var det bara att göra sig klar för att åka i väg på turné igen, men vi behövde inte åka så tidigt, så jag hann faktiskt gå en sväng på premiären av Torsdagsdanserna på Aveny :o)
Scotts skulle spela och det var kul att träffa dom igen och få surra lite skit innan det var dax för dom att köra igång.
Min vänninna Linda Ö var också med, fast hon dansade inte...
Hon agerade mer än gärna "väskhållare" åt mig, när jag dansade :D
Hon tyckte däremot att det såg såååå kul ut när alla dansade, så hon fick lust att börja någon kurs för att lära sig foxtrot och bugg... Och det hoppas jag att hon gör, för det är verkligen jättekul!!!
Jag hann med många danser, innan jag var tvungen, likt Askungen, att gå därifrån strax före midnatt.
Det var nämligen dax att åka på turné :o)

Vi skulle ner till Motala för att spela där på Fredag, och då är det alltid skönt att komma en bit på väg redan kvällen/natten innan, så det inte blir så långt för grabbarna att köra samma dag som vi ska spela.

Jag fick besök av en gammal bekant och kollega, strax efter att vi kommit fram till Motala :o)


Åsa S och hennes lilla Simon :o)

Åsa jobbade som receptionist på Sunwing Resort Alcudia samma år som jag var där.
Det var roligt att sitta ner och prata gamla minnen ;o)
Kul att du kom Åsa!

Dagen efter dök Bosse upp med presenter till oss i Martinez :o)
Grabbarna fick After Eight och jag fick ett jättefint litet blomsterarrangemang i vas.


Tack Bosse :o)

Oskarshamn bjöd på god middag och härlig stämning, då dansklubben "Snedsteg" firade 25 år, och jag kan bara säga att vi har haft 2 riktigt bra spelkvällar, än en gång!

Motalas Wetternmagasinet bjöd som vanligt på supergod mat, och får därför in 2 nya bilder på min
"Turnémat 5 i Topp"

Just nu sitter jag i bussen.
Vi är på väg hemåt efter denna korta turné, men vägen hem är allt annat än kort... 75 härliga mil :D
Jag tippar att jag är hemma i morgon vid 18 tiden.
Det blir till att parkera bussen snart, och sova några timmar innan vi fortsätter.
Så...Natti natt

Pyzz pyzz


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du Lillan, det var jättemysigt att ses!! Nästa gång ni spelar kommer jag och tar med några kompisar :-)

Ha det så bra i kära Sundsvall- Kram kram

2009-10-06 @ 10:31:28
URL: http://www.mingullunge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0