Heldag i Karlstad...

Våran klämdag har vi precis spenderat i Karlstad.

Vi åt lunch och gjorde sedan lite ärenden på stan...
Schampoo, balsam och hårspray var nödvändigt att inhandla eftersom det nästan var slut :o)
Fram på eftermiddagen drog vi oss tillbaka mot bussen.
På vägen passerade vi Scandic, där vi gick in i receptionen och presenterade oss som ett skitigt dansband som skulle bli väldigt tacksamma om vi skulle kunna få hyra lite tid på deras relax avdelning.
Hon svarade, med ett leende på läpparna, att det kunde dom bjuda på...
Var vi verkligen sååååå skitiga???
Skämt och sido ;o)
Hade vi bara egna handdukar så gick det bra.
 
Jag plockade i ordning det jag behövde från bussen, och gick sedan tillbaka till Scandic.

I bastun satt det redan 3 killar.
Dom bjöd in mig i deras konversation och det visade sig att dom varit uppe i Kiruna i somras :o)
Lite lustigt tycker jag.
När dom frågade vad jag gjorde i Karlstad, förklarade jag ju såklart att vi var på genomresa med dansbandet.
Då skrattade dom till, och en av dom sa:

"Det är därför du inte har några problem med att sitta i en bastu tillsammans med 3 killar... Riktig norrlänning OCH dansbandssångerska :D"

En annan sa:

"Det är fasen första gången jag bastar tillsammans med Martinez sångerska!"

Var på jag snabbt svarade:

"Och förmodligen sista gången också ;o)"

Det var iallafall ett trevligt gäng, som åkt på en golfresa tillsammans, och tiden flög förbi.
Killarna skulle i väg och kolla matchen mellan Sverige och Ungern, så vi sa tack och hej.
Det var dax att fixa sig i ordning.
Då kom mina grabbar, i sista minuten... men dom hann också duscha, innan vi skulle äta middag.

Vi hamnde på Glada Ankan vid torget.
Det var mycket folk i farten...
Och det märktes...
Vi fick vänta 1 timme innan vi fick in våran mat!!!
Men det var värt den långa väntan...
Det var supergott!!!


Krister (längst till höger) säger: "Mmmmmm va gott" :o)

Efterrätten gick inte heller av för hackor...


Världens största Marängswiss!!!

Jag har aldrig sett en så stor portion av en efterrätt förut!
Jag lovar att det var en halv liter glass, en halv banan, 1 dl vispgrädde, chokladsås och självklart maränger...
Behöver jag nämna att vi höll på att explodera efteråt?
Det var bara Krister som orkade äta upp allt...
Jag, Danne och Jouni var tvugna att lämna :D

I bordet bredvid oss, satt ett gäng och hade möhippa.
När dom skulle gå därifrån, fick den blivande frun en skylt runt halsen...
På den stod det:

Mö i lågkonjunktur
Hjälp mig finansiera mitt bröllop!
Jag dansar gärna lite linedance för en guldpeng.

Givetvis slängde jag fram en guldpeng, och vi fick oss en liten uppvisning :D



Tack för underhållningen ;o)

Vi önskar er ett lyckligt liv tillsammans...
Forever ;o)

Nattvimmlet började komma i gång på riktigt nu, så vi tog och pallrade oss till bussen.
Danne styrde sedan våran tattartermos ner till Grums, där vi nu sitter och myser på en lastbils parkering :D

Det blir till att gå ner på macken för att inhandla lite läsk, innan det är dax att sova säng säng...
Efter 11 dagar på turné, så är min röst lite smått hes, så jag behöver all vila jag kan få :o)

Fr om i morgon Söndag-Fredag spelar vi på båten Stena Saga som går mellan Oslo och Fredrikshavn, för att sedan avsluta denna 18 dagars turné i Steinsholt på Lördag.
Detta betyder att jag inte kommer att kunna blogga igen på 1 vecka :o(
Inte ens min mobil kommer att vara igång!!!
Ja ja...
Det har ju gått bra förut, så det går nog bra den här gången också :o)

Ha det gott nu, så hörs vi om 1 vecka...
Pyzz pyzz och
Skepp Ohoj ;o)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0