Bröd bröd bröd..

Som ni säkert vet så älskar jag mat...
Hemlagat och restaurangmat.

På turné är det däremot väldigt svårt att hitta något gott att äta :o/
Pga av dom långa resorna, så har man sällan och aldrig tid att stanna till på någon vägrestaurang för att avnjuta en riktig måltid.
Eftersom vi haft ett ganska hektiskt turnéår, så har vi inte hunnit fixa till allt i bussen heller...
Sängarna, fåtöljerna och ett bord är på plats, men elen är inte dragen ännu, så vi har ju såklart inte någon micro att tillgå...
Det betyder att vi inte kan köpa med oss micromat, eller ta med oss matlådor hemifrån...
Då återstår det faktiskt inte så mycket annat att äta än diverse färdiggjorda smörgåsar eller korv med bröd alt mos...
Efter många år på vägarna, kan jag faktiskt inte äta korv längre :o/
Uuuääääk!!!
Det växer bara i käften!
Jag är så spyless på korv!
Så vad fasen ska jag äta???
Jag vill självklart ha varm mat, men det finns ju inget att välja på :o/
Oftast blir det faktiskt bara en banan och någon drickyoghurt, och så hoppas man på att bli bjuden på mat när man kommer till spelstället.
En som är gluten- &/eller laktosintolerant kan ju inte ha det lätt om han/hon skulle jobba efter vägarna...
Vad äter dom?

Alla mackar gör reklam för att dom skaffat nyttigare mat...
Bröd ÄR inte nyttigt i för stora mängder... även om det är fullkorn med frön på.
Bröd bröd bröd är det enda som finns, förutom korven som jag inte äter och micromaten, som vi för tillfället inte kan värma :D

Så...
Kära Tomten.
Kan du skicka någon som kan göra klart våran buss över 1 natt?
Bygga bänk, sätta in en soffa, dra elen och ställa dit en micro...?
SNÄLLA <3


Och sist men inte minst...
Snipp snapp snut... så var sagan slut :o(
Sista avsnittet av DANSBANDSBRUDAR sändes igår...
Hoppas verkligen att tomten hör även detta önskemål, om en fortsättning, eller iallafall säsong 1 på DVD ;o)
TACK TILL ALLA som följt oss, på turné, privat och framförallt i "Dansbandsbrudar"...
Kärlek till er alla ♥

;o)
Pyzz pyzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0