Många mil blir det...

Just nu sitter jag och njuter utav några väl behövliga lediga dagar i hemmets lugna vrå :o)
Har datorn i knät, och tankarna rör sig, trots att jag är ledig, kring mitt jobb:D 

Bredvid mig har jag min årskalender, där jag skriver in vart vi spelar, intervjudagar, när jag ska betala räkningar och andra viktiga noteringar.
Det som slår mig, är att vi far och flänger runt en heeeeel del!
Alltså det visste jag ju redan, men när man ser det svart på vitt så blir det så tydling. 

Ta bara November månad som just har varit.
Med den sista turnén så har det totalt blivit lite drygt 800 mil!!!
Som längst norrut har vi spelat i Kiruna, min hemstad, och längst söderut, är Skåne! 

För att göra en kort sammanfattning, så började vi med att köra upp till Umeå, ifrån Sundsvall/Härnösand där vi utgår ifrån, och sedan direkt ner till Stockholm.
Därifrån for vi upp till Sundsvall för spelning,och efter det styrde vi "El Toro"- våran buss till Sunderbyn/Luleå, och sedan ner, hem till Sundsvall igen för några lediga dagar. 

Nästa turné drog vi neråt landet...Blekinge och Skåne. 

Sen blev det en tur & retur resa upp till Kiruna. 

Sista turnén började vi där jag bor nuförtiden...Sundsvall, fortsatte ner till Karlstad och Ljungby.
Därefter gjorde jag en liten avstickare till Halmstad för att hälsa på min väninna Lisa iallafall 1 dag, innan jag var tvungen att åka vidare upp till Stockholm, där vi spelade på Viking Cinderella, 2 kryssningar, för att sedan fortsätta till Skara… Tillbaka till Sundsvall och avslutningsvis till Jättendal! 

Låt mig säga såhär...

Har man spelat i dansband i några år, så finns det inte många skrymslen och vrår som man inte har varit till, vårat avlånga vackra land ;o)

Och man märker verkligen att Sverige är ett avlångt land…
I Blekinge och Skåne fanns det då ingen snö, medans det i Kiruna, bara några dagar senare var full vinter :o) 

Nu har ju vintern kommit överallt, och idag har jag faktiskt tagit mig ut, trots kylan, på en härlig långprommis. Det var skönt. Efter det fick jag några ärenden gjorda, och nu funderar jag på om jag ska orka städa upp litegrann här hemma för att sedan plocka fram julen… Hmmm

 Pyzz pyzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0