Liiite för spännande höst ;P

Det är så mycket roligt som har hänt, och händer runtomkring mig och Martinez just nu :o)
Men i och med det, så krävs det också mer energi och fokus på det man gör...
Jag har, under en period nu, varit så jäkla trött och saknat ork pga följande:

Jag har varit förväntansfull och nervös som ett litet barn på Julafton, inför Martinez 30års-jubileum, jag har haft/ har prestationsångest inför skivan eftersom jag vill att det ska bli så bra som den bara kan bli, och göra Calle Kindbom stolt, nyfikenheten och spänningen inför Tv4+ Dansbandsbrudar har snurrat dygnet runt i min hjärna och för övrigt så har vi haft en fullspäckad turnésommar...

Så efter jubileumet, som vi hade i Lördags den 2 oktober, var det som att säkringen gick totalt!
I måndags tog jag mig inte upp ur sängen...
Men missförstå mig rätt!
Jag är otroligt glad och lycklig inför det som har hänt och som kommer att hända, men kroppen är trött...

I Tisdags pushade jag mig till det yttersta och pallrade mig iväg till studion för att börja spela in sången till kommande skivan.
Det är ju något av det roligaste man kan göra, och trots det så kändes det bara jobbigt :o/
Jag gjorde mitt bästa, och tonerna satt, men jag var knappast nöjd med hur det lät, men jag sa ingenting...
Grabbarna i studion sa ju ingenting, så det kanske bara var jag som kände att det inte lät bra...
Men så sa både Kenneth och Tommy tillslut att dom hörde på mig att jag inte var fit för att spela in för tillfället.
Tonerna och timeingen satt, men jag saknade klangen och öppenheten i rösten helt och hållet :o/

Jag är så tacksam att dom vågade säga till, eftersom jag själv inte vågade!

Några samtal senare så kunde vi iallafall bestämma att jag ska få vila denna vecka och grabbarna fortsätter med att göra resterande klart, och så lägger vi sången sist...
Det kommer att bli bra tillslut ;o)

Nu har jag legat i soffan och bara kopplat av sen igår, och tänker fortsätta med det några dagar till :o)
Sen kör vi igång igen med nyladdade batterier ;D

På våran hemsida kan ni läsa mer om Martinez 30års-jubileum.
Vilken otroligt magisk och fantastisk tillställning det blev! TACK till alla som bidrog och deltog <3

Bilder från kvällen kommer även dom att läggas upp på hemsidan www.martinez.se så fort vi har sorterat dom.

På återseende

Pyzz pyzz


Kommentarer
Postat av: mia

Vad bra att dina killar vågade säga åt dig att du måste vila. Vet att du har väldans höga krav på dig själv, du hade inte varit nöjd om ni gjort skivan med en sång "utan själ". Tror absolut att du behöver ladda lite batterier för att sen komma in och "lägga på sången som en smäck"!

Stärkande tankar och kramar

Ps.Ta hand om dig.

2010-10-06 @ 19:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0